TINERE TALENTE LA RAMPĂ
Sunt doar câteva teatre
printre care și Teatrul de Comedie, intens preocupate de descoperirea și
lansarea tinerelor talente. Dezvoltă programe de concurs cu rezultate notabile.
“Comedia ține la TINEri” este un astfel de program – concurs căruia Teatrul de
Comedie a reușit cu eforturi financiare să îi alăture din 2009 și o sală
special dedicată – Sala Nouă. Proiectele câștigătoare primesc drept recompensă
posibilitatea de a prinde viață scenică la Sala Nouă. Din cei distinși la
ediția a șaptea din 2016 a competiției “Comedia ține la TINEri”, Ioana Petre a
realizat spectacolul remarcabil “Reguli de viață” (comentat pe acest blog) și
acum tânărul regizor Mădălin Hîncu propune publicului la Sala Nouă, “Noaptea
ursului”. Trebuie subliniat că spațiul de joc de la Sala Nouă este mic și
propice teatrului intimist.
Mădălin Hîncu a câștigat concursul cu
piesa spaniolului Ignacio del Moral în care dramaturgul atacă o temă foarte
actuală - tinerii și familia. Trei adolescenți din segmante sociale diverse,
refugiați într-un parc, se întâlnesc și fiecare relatează despre relația
dramatică cu familie. Întâlnirile lor, dorința de a fugi de acasă, parcurg un
drum tragicomic, finalizat cu trecerea pragului la maturitate a celor trei.
Povestea lui Angel, Jaime și Enrique se dezvoltă pe două planuri – cel al
relatări despre familie prin monologuri și cel al relației de comunicare dintre
ei când intervin și cu aparteuri, comentarea personală a situațiilor diverse.
Rolurile sunt ofertante pentru interpreți.
Mădălin Hîncu și-a dorit să ilustreze
viziunea regizorală prin cât mai multe efecte teatrale și îneacă prin decor și
jocul luminii, interpretarea actorilor. Acțiunea solicită mai multe spații de
joc, dar scenograful și regizorul nu au găsit soluții convenabile pentru a le
marca. Tânărul scenograf Răzvan Bordoș propune un decor haotic construit în
intenții metaforice, pornind de la cortina din debutul reprezentației din folie
de plastic, apoi prin plasarea în spațiul de joc a numeroși saci de gunoaie, a altor
fâșii de folie și a unei schele metalice în laterala scenei. Definirea
spațiului de joc unde s-ar petrece acțiunea – un posibil parc sau atelierul
tatălui lui Angel ori magazinul chinezului, nu este expresiv creionat de
scenograf. Costumele scenografului însă, sprijină caracterizarea personajelor,
ca și jacheta purtată pe rând de fiecare cu trimiterea prin desen să amintească
de un ursuleț, jucăria copilăriei. Regizorul cu sprijinul lui Cristi Niculescu
– light & sound design aplică insistent manevrarea bolnăvicioasă a
luminilor; semiîntunericul, folosirea unei lanterne într-o scenă importantă sau
luminițe plasate fără rost într-un alt moment, dezavantajează actorii cărora nu li se
mai poate vedea expresiile chipului. În 2014, regizoarea Gianina Cărbunariu
aplica lanterna cu scop bine definit în reușitul spectacol “Stop the tempo”.
De asemenea, abuzul de efecte sonore îngreunează receptarea replicilor, rostite
de actori, uneori… timid ca sens. Regizorul dovedește fantezie în dorința de a
sublinia cum viața unor familii dezorganizate poate afecta adolescenții, îi pot
face se gândească la acțiuni extreme, îi aruncă în întunericul perceperii
existenței. Din păcate, încarcă neconvingător
spectacolul prin efecte cu pretenții metaforice lipsite de o motivare solidă în
text. Regizorul dovedește că a lucrat cu actorii în special în susținerea
monologurilor, dar relațiile dintre personaje au fost îngropate prin
“artificiile” luminii și decorului.
Silvian Vâlcu construiește amănunțit
expresiv poertretul adolescentului Angel, rămas în îngrijirea tatălui alături
de soră, după posibila sinucidere a mamei; naivitatea, sensibilitatea
personajului sunt atent precizate de interpret. Băiatul din zona socială a
celor cu bani, Jaime, este convingător caracterizat de Răzvan Krem Alexe;
precizează nuanțat relațiile din familia sa rezumată doar la mama fotomodel, cu
o viață dubioasă moral. Enrique e mereu revoltat pe familie din cauza fratelui
bolnav psihic, iar Dan Coza dezvoltă în diverse manifestări nemulțumirile
personajului. Disperările, tristețile îl duc pe Enrique spre gestul dramatic al
crimei, find susținute plauzibil de interpret. În final, cei trei actori reșesc
să sugereze emoționant cum experiențele vieții au maturizat personajele
interpretate de ei.
“Noaptea ursului” în multe scene atrage
atenția asupra calităților deținute de cei trei tineri tineri
actori și de regizor, dar prea multul ilustrării teatrale cu efecte inutile, sufocă acțiunea tragicomcă a temei referitoare la importanța familiei în viața
adolescentului.
sunt de argint de la Garman, m-am căsătorit acum 8 ani fără un copil, căutam cu disperare o soluție pentru că doctorul a spus că nu pot rămâne însărcinată, dar un prieten de-al meu m-a îndrumat către un jucător de vrăji numit Dr. White și i-a explicat problemele mele și mi-a promis că totul va fi bine cu mine în 12 zile, mi-a dat câteva instrucțiuni pe care le-am făcut perfect, am fost la spital pentru test și mi-au confirmat că sunt însărcinată cu o săptămână și acum am frumosul meu fiu și mai am o altă sarcină chiar acum, mulțumesc ție dr White, contactează-l pentru tot felul de soluții,
RăspundețiȘtergere1) dacă doriți să returnați Ex.
2) dacă vrei vraja să rămâi însărcinată.
3) dacă doriți să opriți avortul spontan.
4) dacă vrei să fii iubit de cineva.
5) vraja pentru a vindeca tot felul de boli sau boli.
Si altii.
el este cel mai bun și foarte adevărat. wightmagicmaster@gmail.com. WhatsApp: +17168691327