MICROSTAGIUNE
O surpriză plăcută a fost
microstagiunea “Zilele teatrului” din Oradea dovedind, că sunt unele teatre în
țară ce beneficiază de un public special și activitate sub toate aspectele –
repertoriu, colectiv și atragerea spectatorilor - demne de toată stima. Teatrul
renovat în urmă cu doi ani, arată încântător, iar cele 550 locuri ale sale erau
în fiecare seară ocupate de public până la refuz, cu toate că spectacolele nu se petreceau în
premieră, ba chiar o reprezentație avea la activ mai multe stagiuni. Pe oline
spectatorii din Oradea își procură biletele cu o lună înaintea reprezentației
sau prin abonament. În anul teatral au fost oferite publicului zece (!!!)
premiere. Teatrul “Regina Maria” include în repertoriu “musicaluri”, un gen
teatral dificil ce solicită o pregătire specială interpreților și de care
aceștia se achită strălucit fiind o echipă admirabilă ce reunește trupa “Iosif
Vulcan”, trupa “Arcadia” și Ansamblul Folcloric “Crișana”. În ciuda crizei
financiare, managementul instituției reușește să facă față situației.
La peste 500 km
fiind de centrul cultural numit Capitală, acest teatru ignorat de marile
manifestări teatrale, de premiile naționale, trăiește pentru spectatorii săi pe
care îi respectă și nu îi intoxică prin experimente petrecute cu dânșii
invitați pe scenă, pe gradene. Nu sunt doar laude deșarte aceste constatări
despre activitatea unui teatru din țară care merită atenție sporită pentru
activitatea sa . Microstagiunea a prezentat patru spectacole : “La Iunion,
birjar !” (regia: Daniel Vulcu), “În curând vine timpul” (regia: Radu Afrim),
“A douăsprezecea noapte” (regia: Alexandru Mâzgăreanu) și “Scripcarul pe
acoperiș” (regia: Korcsmaros Gyorgy).
“ LA IUNION, BIRJAR ! “
Din păcate pentru că la noi și cursa TAROM către Oradea
întârzie, nu numai trenurile rapide, nu am putut viziona decât a doua parte a
acestui spectacol și comentariile vor fi mai restrânse.
După scrierile lui Caragiale s-a realizat un scenariu pentru
un spectacol … de cabaret (!) reunind inspirat pasaje din “O noapte
furtunoasă”, “Articolul 214”, “Mofturi”, “Gazometrul”, “La poștă”, “Cum vorbesc
țăranii”, “Amici”, “Five o’clok”, “Infamie”, “CFR”, “Proces verbal” și “Final”
cu întoarcerea la piesa de teatru. Într-o scenografie spectaculoasă și
funcțională (Vioara Bara) , regizorul și actorul Daniel Vulcu a creat atmosfera
de la Iunionul lui Caragiale, prin muzică live, dans, numere de magie,
rezultatul fiind un spectacol de cabaret ritmat, cu inteligentă legătură între
momente. În afara celor 18 actori ce interpretau diverse personaje cunoscute,
distribuția se completa prin Ansamblul Folcloric “Crișana”, orchestră și
participarea unor soliști vocali de la Baia Mare – Ana Maria Georgescu, Dorin
Griguță, Marcel Mârza, magicienii Eduard și Bianca remarcați la emisiunea tv.
“Românii au talent". Spectacolul reunea surprinzător o numeroasă echipă de
profesioniști care sugerau un adevărat cabaret. În “Anul Caragiale” , personal
nu am întâlnit un astfel de proiect original, de spectacol popular, conceput
însă, cu respect pentru Nenea Iancu.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu