UN SPECTACOL DE COMEDIE … ÎNCROPIT REGIZORAL
Naționalul
bucureștean în dorința firească de a aminti publicului de nume prețuite din
istoria literaturii noastre, a optat pentru Ion Minulescu și piesa sa de succes
din perioada interbelică, “Allegro, ma non troppo”. Apreciat ca poet simbolist,
Ion Minulescu a scris și piese de teatru și a fost pentru o scurtă perioadă
directorul primei scene a țării. “Romanță albastră” sau “Romanțe pentru mai
târziu” sunt volume de poezie de care s-au apropiat compozitorii timpului.
“Allegro, ma non troppo” (1927), piesă jucată și peste hotare, se înscrie în
zona comediilor de situații. Motivul “clasic” – soția își înșeală soțul, dar și
acesta are o amantă – este manevrat de dramaturg prin personaje savuros
construite și implicate în conflicte surprinzătoare.
Comedia, se știe, solicită mai mult
efort și inventivitate din partea creatorilor spectacolului, decât drama. De la
ambalajul vizual, până la interpretarea
actorilor este nevoie de inspirație, coerență, ritm și trăire dramatică
sinceră a situațiilor pentru a avea un rezultat comic încântător. Din păcate,
acest spectacol este o încropeală de intenții, nefinalizate credibil.
Actorul Răzvan Popa, specializat în
teatrul radiofonic ca regizor, își asumă și pentru scenă acest rol, cu un
rezultat modest. Vrea să precizeze că acțiunea s-ar petrece în perioada
interbelică și prefațează cele două părți ale reprezentației cu proiecții video
și în calitate de “regizor video”. Selectează imagini de pe internet și le
înghesuie în două proiecții scurte, lipsite de semnificație pentru conținutul
acestei comedii de situații. Răzvan Popa este și autorul ilustrației muzicale,
cu motive stângaci selectate din muzica epocii. Ca regizor uită însă, de timpul
acțiunii și de îndrumarea actorilor pentru a dezvolta personajele în funcție de
evoluția situațiilor tensionate.
Marius Rizea (Titu Micșoreanu) și Eugen Cristea (Domnul Cuțui, samsar) |
Prin decor și costume, scenografii
Florilena Popescu – Fărcășanu și Maxim Corciovă, nu reușesc să servească
ilustrarea liniei specifice epocii interbelice, aspect esențial indicat chiar
și de proiecții. Decorul casei lui Titu Micșoreanu, un parvenit ajuns milionar,
adună la nimereală elemente diverse, de la mobilier, până la o mochetă banală,
se vrea fastuos și nu oferă substratul comic solicitat de piesă. Costumele nu
au eleganța epocii și nu servesc caracterizării personajelor.
În compartimentul cheie – interpretarea
actorilor, defectul regiei în îndrumarea acestora se simte în majoritatea
cazurilor. Fiecare actor joacă după înțelegerea propie a partiturii, iar
relațiile dintre personaje nu sunt urmărite de regie. Un rol de plan secund,
servitoarea Florica, este însă, ireproșabil conceput de Victoria Dicu, sugerând
prin expresie și relația dictată de situații, un personaj comic exploziv și
credibil prin firescul tratării chiar cu dramatism a fiecărei apariții în
scenă. Din replici puține, configurează relații diverse, amuzantă fiind cea
imaginată cu scriitorul Ion Marian. Aparițiile sale ridică ritmul
reprezentației și transmit comicul de bună calitate dorit de public. Ion
Marian, “autor dramatic” și coleg de școală cu milionarul Titu, personaj
important al confilctului, cu multe fațete este apreciabil definit de Gavril
Pătru. Duplicitățile personajului, frica amantului de răzbunarea soțului care
îi este amic, sunt nuanțat și cu efect comic susținute prin interpretarea
sincer dramatică a actorului. Gavril Pătru trece peste hibele conceptului
regizoral și creează situații diverse cu rezultat comic, dezvoltă coerent
rostul personajului în acțiune. Rezolvă acceptabil fără exagerări comice,
personajul samsarului din planul secund, Eugen Cristea.
Costina Ciuciulică (Cocuța) și Marius Rizea (Titu Micșoreanu) |
Aylin Cadîr (Noemi) și Costina Ciuciulică (Cocuța) |
Soția milionarului, Cocuța, o doamnă cu
pretenții intelectuale care are ca amant pe “autorul dramatic”, apare ca un
personaj fad în interpretarea simplistă a Costinei Ciuciulică. Actrița trece
prin situații tensionate, cu expresii uniforme, credem și din lipsa îndrumării
regizorale.Tot fără substanță și vlagă apare și amanta milionarului, Noemi în
interpretarea actriței Aylin Cadîr. Tratarea celor două personaje feminine este
exterioară în raport cu propunerile piesei.
Urmărind derularea acțiunii, publicul
se va amuza însă, chiar dacă ilustrarea teatrală este mediocră din cauza regiei,
scenografiei și a unor actori. “Allegro, ma non troppo” rămâne o intenție bună
de a servi dorința de comedie a Marelui Public, dar spectacolul este la mijloc
de drum în exploatarea ofertelor piesei.
sunt de argint de la Garman, m-am căsătorit acum 8 ani fără un copil, căutam cu disperare o soluție pentru că doctorul a spus că nu pot rămâne însărcinată, dar un prieten de-al meu m-a îndrumat către un jucător de vrăji numit Dr. White și i-a explicat problemele mele și mi-a promis că totul va fi bine cu mine în 12 zile, mi-a dat câteva instrucțiuni pe care le-am făcut perfect, am fost la spital pentru test și mi-au confirmat că sunt însărcinată cu o săptămână și acum am frumosul meu fiu și mai am o altă sarcină chiar acum, mulțumesc ție dr White, contactează-l pentru tot felul de soluții,
RăspundețiȘtergere1) dacă doriți să returnați Ex.
2) dacă vrei vraja să rămâi însărcinată.
3) dacă doriți să opriți avortul spontan.
4) dacă vrei să fii iubit de cineva.
5) vraja pentru a vindeca tot felul de boli sau boli.
Si altii.
el este cel mai bun și foarte adevărat. wightmagicmaster@gmail.com. WhatsApp: +17168691327