UN SPECTACOL NEOBIȘNUIT DESPRE … NOI!
SURPRIZĂ …
… apariția
unui nou teatru independent original – TEATRUL AVANGARDIA care activează într-o
sală cu 500 (!!!) de locuri, modernă, dotată tehnic, la CINEMA PRO, în buricul
târgului bucureștean. Producătorii inspirați ai spectacolului Mihaela Stanca și
Marius Stanca demonstrează că teatrul independent poate atrage spectatorii și
într-o sală cu cinci sute de locuri, nu numai prin șușe sau spectacole de
comedie mediocre, cum se obișnuiește de obicei la Palatul Național al Copiilor.
Propune spectatorilor “DEMNITATE” piesa spaniolului Ignasi Vidal care este și
regizorul spectacolului cu o temă de strictă actualitate, cu două personalități
ale scenei noastre – Marius Manole și Șerban Pavlu. Această piesă specială putea
onora repertoriul oricărui teatru instituționalizat, obligat de a prezenta
spectacole de valoare culturală și educațională.
Premiera națională a Teatrului Avangardia / Cinema
Pro cu piesa "Demnitate" este un eveniment teatral pentru că ridică emoționant cortina care acoperă imaginea
din culisele unei societăți infestate, virusate de politichie. În anii de după
evenimentele din ’89 nici un teatru – independent sau de stat -, nu a făcut
acest gest responsabil de a arăta direct, fără perdea, fața lumii în care
trăim.
EMOȚIE LA SUPERLATIV
NU, să nu judecați greșit și să
ocoliți acest acest spectacol pentru că tema sa ar fi politica! DA ne este
sufocată existența noastră de politică
și nu mai vrem să auzim acest cuvânt activat prin acțiunile politicienilor care
și-au ales drept profesie politica. În “Demnitate” se vorbește însă despre noi,
“politica” e numai un pretext exploatat senzațional de confratele nostru Ignasi
Vidal, dramaturg, regizor și actor, fost om politic în Spania. Piesa a
înregistrat și înregistrează succes în Spania, Italia și în țări ale Americii
latine. Ignasi Vidal doar prin discuția între doi prieteni care și-au ales
profesia de politicieni, expune argumentat tema responsabilității, moralei,
demnității umane, cei doi fiind diferiți caracterial în aplicarea obiectivului
opțiunii lor profesionale. Dramaturgul concepe captivant discuția celor doi, o
dezvoltă cu suspans, tensiune și emoție; ca într-un film trhiller intervin
mereu răsturnări de situații și finalul lasă publicul cu respirația tăiată. Rar
se întâlnește în dramaturgia actuală o piesă în două personaje cu o acțiune încărcată
de tensiunea care sporește de la un moment la altul în timp real. Mihaela
Stanca realizează o traducere reușită a piesei și o apropie de actualitatea
noastră nu mai prin transformarea numelor celor doi – Francisco devine Victor
(Marius Manole) și Alejandro, Alex (Șerban Pavlu). Nu este o adaptare cu toate că reflectă realitatea noastră.
După o zi obositoare de lucru pentru
pregătirea alegerilor într-un partid, Victor și Alex se întâlnesc la o
discuție în birou, în fața unui pahar de wisky. Discuția pornește amical despre
lucruri banale. Victor candidează pentru o funcția înaltă în partidul nedefinit
ca nume și ar vrea să dea răspuns alegătorilor dornici de schimbare în viața
politică, iar Alex administrează acțiunile formațiunii politice și se visează
premier. Discuția se amplifică și implică “alegătorii” spectatori pentru
judecarea faptelor ce se petrec în spatele ușilor închise în viața politică, în
vreme ce corupția, devenită condiție umamă, macină societatea. Mesajul
discuției celor doi transmite argumentat că de corupție în lipsa
responsabilității, suntem cu toții vinovați, politicieni sau spectatori. Morala
personală a fiecăruia e atacată de dramaturg cu finețea unei analize
psihologice.
Surprinzător mai este că
dramaturgul Ignasi Vidal se dovedește a fi și un regizor de excepție. Fără
apeluri la efecte teatrale pentru atmosferă sau trimiteri metaforice, conduce
interpreții să sugereze perfect tensiunea creată între două caractere în antiteză
cu idealuri aparent comune. Bogdan Amarfi autorul decorului și coordonatorul
tehnic propune ca “ambalaj” teatral un decor simplu, dar semnificativ, un birou
privit în alb și negru; cuierul cu cele două pardesie negre în cadrul alb al
scenei susține substratul acțiunii, ca și costumele create de Adina Buzatu.
Spectatorul când își ocupă locul în sală trebuie să fie atent la “prologul”
transmis din “off’, un interviu al personajului Victor care stabilește de fapt
miezul tematic al reprezentației. Finalul surprinzător al discuției îl rezolvă regizorul
printr-o proiecție bine realizată. Orice
precizare în acest comentariu despre acțiune ar dezvălui suspansul
spectacolului admirabil construit în primul rând prin actori. Scena este dominată
de Marius Manole și Șerban Pavlu, chiar dacă un personaj stă mai mult în
picioare și altul pe un scaun rotativ, prin cuvântul rostit cu forța credinței
în sensurile sale, acești minunați actori stăpânesc scena și iau alături
spectatorii.
Pe Marius Manole îi aplaudăm
mereu în spectacolele Naționalului bucureștean sau în cele ale teatrului
independent. În “Demnitate” actorul își dăruiește parcă tot sufletul,
investește întregul său har pentru a îi întrupa pe Victor cel revoltat pe
demersurile profesiei de politician alese în numele moralei și "schimbării" demersului politic. Arată mereu
uimirea și revolta lui Victor când constată spulberarea credinței că “viața,
prietenia înseamnă loialitate, demnitate” și ajunge la furie împotriva
manipulării principiilor. Marius Manole este senzațional în acest personaj în
care orice spectator se poate regăsi.
Șerban Pavlu, actor prețuit al
teatrului și filmului, trăiește intens fiecare replică rostită de Alex,
motivările acțiunilor discutabile ale personajului, crede sincer în ele chiar
dacă poate fi acuzat de imoralitate. Actorul reușește performanța de a nu îl
condamna pe Victor și de a lansa spectatorului posibilitatea de a îl judeca și
a constata că uneori este apropiat inconștient de atitudinile personajului.
Marius Manole și Șerban Pavlu se poate spune că realizează creații în prezentarea
complexității celor două personaje care se confruntă în numele unor principii
de viață diferite și nu în numele unor idiologii politice.
“Demnitate” aparține teatrului
social și vorbește despre “adevăruri” pe care le trăim cu toții și avem mare
nevoie să le și judecăm. Este un excelent spectacol în care regăsim
responsabilitatea pentru demersul moral, democratic al fiecărei acțiuni
personale. Nu este un spectacol de teatru politic, ci o provocare să ne trezim
la realitate, nu să fim nemulțumiți de clasa politică pe care o merităm pe
deplin; politicienii sunt oameni ca și noi cu bune și rele, trăim cu toții
într-o societate în care corupția manifestată fie prin gesturi obișnuite aparent normale, fie prin "câștiguri" de milioane de euro, a ajuns însă a fi condiție umană pentru
fiecare individ, indiferent de profesie. Trebuie să ne alarmeze că toți purtăm vina
corupției existente acum în viața curentă. “Demnitate” este un spectacol care
pledează pentru loialitate în relațiile umane și pentru condamnarea manipulării
în numele prieteniei.
sunt de argint de la Garman, m-am căsătorit acum 8 ani fără un copil, căutam cu disperare o soluție pentru că doctorul a spus că nu pot rămâne însărcinată, dar un prieten de-al meu m-a îndrumat către un jucător de vrăji numit Dr. White și i-a explicat problemele mele și mi-a promis că totul va fi bine cu mine în 12 zile, mi-a dat câteva instrucțiuni pe care le-am făcut perfect, am fost la spital pentru test și mi-au confirmat că sunt însărcinată cu o săptămână și acum am frumosul meu fiu și mai am o altă sarcină chiar acum, mulțumesc ție dr White, contactează-l pentru tot felul de soluții,
RăspundețiȘtergere1) dacă doriți să returnați Ex.
2) dacă vrei vraja să rămâi însărcinată.
3) dacă doriți să opriți avortul spontan.
4) dacă vrei să fii iubit de cineva.
5) vraja pentru a vindeca tot felul de boli sau boli.
Si altii.
el este cel mai bun și foarte adevărat. wightmagicmaster@gmail.com. WhatsApp: +17168691327