UN SPECTACOL DE COMEDIE PENTRU TOATE GUSTURILE
Spectacolele de comedie, fie că sunt de teatru, dar mai ales cele de divertisment tv, în marea lor majorite mustesc de vulgaritate, practică un umor primitiv în tratarea comică a conflictelor și personajelor. Centrul Cultural pentru UNESCO de la fosta casă de cultură “Nicolae Bălcescu“ din strada 11 Iunie, nr.41, sector IV, după evenimentul teatral de prezentare a spectacolului “Furtuna“ de Shakespeare în regia lui Victor Ioan Frunză, propune acum un spectacol de comedie romantică în regia meșterului Radu Beligan, o altă surpriză plăcută prin care își consolidează statutul de centru cultural demn de luat în seamă.
Meșterul Radu Beligan, o valoare incontestabilă a teatrului nostru, mereu activ, a stat ca regizor și în spatele spectacolului de mare succes “Străini în noapte“. De câțiva ani acest spectacol cu Florin Piersic și Emilia Popescu de curând înlocuită cu Medeea Marinescu, delectează publicul din întreaga țară prin turneele sale (La vremea premierei am comentat acest spectacol în “Timpul liber“, suplimentul ziarului “România liberă“).
De astă dată, meșterul a optat ca regizor pentru comedia romantică “Nimeni nu-i perfect“ de Simon Williams, actor englez care și-a speculat cu dibăcie practica profesională și ca dramaturg. Piesa este pentru prima dată reprezentată la noi și beneficiază de traducerea apreciabilă a Monei Radu. Textul merge pe linia clasică a comediei, cu surprize în derularea conflictului, cu o replică incitantă la bună dispoziție. Personajele sunt construite simplu, credibil și captivant prin implicarea în acțiune. Cu bogata sa experiență ca mare actor, regizorul Radu Beligan speculează datele generoase ale acestei comedii romantice, cizelând interpretarea actorilor dintr-o distribuție inspirat aleasă. Meșterul Radu Beligan a respectat întodeauna marele public știind că actorul este mesagerul tâlcurilor piesei și pledează și astăzi ca spectatorii să se regăsească în personajele de pe scenă. În “Nimeni nu-i perfect“ publicul va întâlni povestea unui tată părăsit de soție, nevoit să își întrețină familia alcătuită din fiica sa adolescentă și bunicul ei. Se încumetează să participe la concursul publicării unui roman al editurii “Iubirea“ cu dorința de a își spori veniturile întreținerii familiei și … se îndrăgostește de editoare. Sunt numeroase situațiile comice pe care regizorul le speculează inventiv, gradând tensiunea fiecărui moment. O contribuție la reușita spectacolului mai au decorul conceput de Puiu Antemir cu trei puncte de acțiune bine definite și costumele creatoarei de modă, Irina Schrotter. Ținutele domnișoarei de la editură au o elaganță rafinată.
Evident însă, motorul succesului, provocării spectatorilor la râs și aplauze sunt actorii, îndrumați de regizor cu atenție să nu alunece pe panta unor exagerări comice de duzină. Este o plăcere să îl întâlnești în rolul tatălui pe Silviu Biriș care își pierdea timpul participând la așa zisele talk-show-uri de la o televiziune de gang. Actorul interpretează cu măsură, la nuanță comică explozivă cele două ipostaze ale tatălui nevoit să se și travestească în autoarea romanului ce stârnește interesul domnișoarei editor. Silviu Biriș prezintă credibil pe omul sufocat de necazurile vieții agitate de familie a tatălui, dar și pe cel sensibil la relațiile nou ivite prin participarea la concurs ca … scriitoare. Umorul îl transmite cu naturalețea motivărilor interioare. Pentru Silviu Biriș realizarea acestui rol este o treaptă în aprecierea posibilitățiilor deținute și nu întodeauna folosite pe deplin. Publicul descoperă în acest spectacol pe Andreea Șofron, o actriță din colectivul Teatrului “Nottara“, unde alături de mulți alți colegi aștepta de mult marile spectacole din repertoriul acestei instituții. Remarcabil, cu farmec și dezinvoltură dezvoltă actrița lupta celei de la editură între interesele profesiei și dragostea ivită pentru cel care ar reprezenta pe autoarea misterioasă a romanului. Andreea Șofron este încântătoare în această partitură, dovedind și descifrarea cu subtilitate a fiecărei replici rostite prin care contribuie la sporirea umorului situațiilor. Desigur că Ștefan Radof în orice rol apare poate stârni admirație. Și în personajul bunicului, aparent senil, actorul este cuceritor prin firescul redării șireteniei bătrânului și implicarea activă în conflicte. Un alt nume promovat prin acest spectacol este Florentina Țilea căreia îi revine personajul fiicei. Ambițioasă și preocupată de drumul afirmării personalității sale artistice, tânăra a lucrat cu regizori mai mult sau mai puțin impuși în circuitul teatral. Rolul fiicei adolescente, actrița îl rezolvă apreciabil și prin susținerea continuă a relațiilor cu partenerii. Este o zvârlugă de fată, cu pretenții, dar sincer interesată de soarta celor din jur, aspecte ireproșabil, cu fin umor relevate prin jocul actriței. Distribuția se completeză prin aparițiile Andreei Maria Popescu , un copil comunicativ , dezinvolt în prestația sa. Actori aparținând unor generații diferite, au avut șansa întâlnirii cu meșterul Radu Beligan care a știut să le pună în valoare harul.
“Nimeni nu-i perfect“ rămâne un spectacol de comedie romantică atractiv, de bun gust, care va înregistra aprecieri în turnee și va anihila șușele ce bântuie plaiurile mioritice cu pretenția de comedii în care sunt implicați, din păcate, și actori cunoscuți. Meritul principal în stima pentru acest spectacol revine meșterului Radu Beligan care din nou demonstrează că teatrul înseamnă un act cultural cu adresă către public indiferent de educația sa pentru a percepe emoția tratării cu tâlc a unor aspecte din viața reală. Este un spectacol pentru toate gusturile, o comedie de calitate de care publicul are astăzi nevoie ca de aer curat.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu