joi, 15 mai 2014

TEATRUL GERMAN DE STAT DIN TIMIȘOARA ÎN CAPITALĂ

MICROSTAGIUNEA UNUI COLECTIV ADMIRABIL
         Demnă de prețuit este din nou, o altă inițiativă a Teatrului Odeon. A oferit găzduire Teatrului German de Stat din Timișoara pentru o microstagiune, ca și altor teatre, în vreme ce efectua  un turneu în țară.
         După ce premiile UNITER au atenționat asupra valorii teatrelor maghiare de la noi, această microstagiune atenționează asupra calității de excepție a trupei de actori aparținând Teatrului German de Stat din Timișoara. Se demonstrează cu adevărat mereu,  că avem actori români, maghiari și germani formidabili, dar nu și mulți regizori la nivelul calității lor.
         În microstagiunea din Capitală, Teatrul German de Stat din Timișoara a arătat că reunește o trupă tânără de actori admirabili și beneficiază de un director, Lucian Vărșăndan, activ în inițiative prin care popularizează echipa teatrului. Și acest colectiv se confruntă cu problema comună tuturor teatrelor de la noi – regia. Avem puțini  regizori de valoare , absentează dintre ei tinerii profesioniști, iar cei consacrați cu CV bogat în realizări, circulă prin toată țara.       Oricâ de remarcabil în fapte artistice ar fi CV-ul unui regizor, totuși realizarea rapidă aproape lună de lună a câte unui spectacol, nu oferă întodeauna rezultatul scontat.
         Microstagiune a prezentat patru spectacole din diverse stagiuni. “Fetița din bolul peștelui auriu” cu premiera în 3 aprilie 2012, un spectacol memorabil în regia lui Radu Afrim, “Nunta micilor burghezi” în regia lui Alexandru Dabija, cu premiera în 30 aprilie 2013, “derdiedans” un spectacol de Florin Feroiu, cu premiera în 16  noiembrie 2012 și “Urâtul” în regia lui Theodor-Cristian Popescu, cu premiera în 15 octombrie 2011, care au demonstrat longevitatea acestor spectacole prin calitățile de excepție ale interpreților, demni de stimă chiar și în experimente teatrale. Intenția de experiment a dominat această microstagiune reușită pentru că actorii au uimit prin har și devoțiune profesională. Prea multe experimente, unele chiar penibile, pot afecta însă, evidențierea actorilor lipsiți aparent în această microstagiune de mai multe spectacole solid construite teatral.
         Aprecieri merită și secretariatul literar al acestui teatru pentru sprijinirea deplasării în Capitală și în special pentru programele de sală bilingve minuțios concepute.
         Vom comenta pe rând fiecare spectacol vizionat.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu