sâmbătă, 2 aprilie 2016

“PUSEU DE IUBIRE” – TEATRUL LUNI de la Green Hours

REÎNTÂLNIRE SENZAȚIONALĂ CU UN ROD AL TINEREI GENERAȚII

         Tânăra generație de actori apărută după ’89 fiind foarte numeroasă, datorită sumedeniei de universități de artă ce produce absolvenți ca … rulmenții pe bandă rulantă, aleargă disperată să își găsească un loc unde să se manifeste și să îi fie remarcate talentele. Marea majoritate acceptă proiecte derizorii, găzduite în special de acele teatrele independente, lipsite de personalitate. Repertoriile ce la servesc sunt nesemnificative. La “Unteatru” și alte puține teatre independente, se mai întâlnesc spectacole de excepție, care pot include chiar și poezia. De pildă în 2013, tânărul Lari Giorgescu reușește la “Unteatru” recitalul “Poezia visului” de Emil Botta sub îndrumarea lui Miriam Răducanu, spectacol ce onorează și în prezent repertoriul acestui teatru independent. Nimeni însă, până astăzi nu a mai avut curajul unui alt recital de poezie.

Iată că Simona Popescu propune acum la Teatrul Luni independent de la Green Hours, “Puseu de iubire”, un recital senzațional, o performanță culturală pe un scenariu propiu și inteligent gândit de a reuni versuri sau strofe de poezie inserate cu fraze din proză, datorate unui număr impresionant de autori. Tema aleasă de actriță sunt stările iubirii, dragostei. Vreme de o oră și jumătate, interpreta trece prin posibilele și multiplele stări ale iubirii - dramatice, comice sau tensionant conflictuale. Trăiește intens fiecare moment pornit din numeroasele versuri sau fraze desprinse din creațiile unui număr impresionant de autori. Poate părea ciudată alăturarea scriitorilor aleși, dar Simona Popescu a descoperit la fiecare, cuvintele pentru a ilustra nenumărate “puseuri de iubire”. Astfel descoperă și publicul scrieri cu bogată semnificație, datorate în ordinea folosirii în scenariu lui Carmen Manuela Măcelaru, Nizar Qabbani, Lucian Blaga, Tagore, Portia Nalson, Nichita Stănescu, Francesco Petrarca, Mihai Eminescu, Marius Tucă, George Bacovia, Virgil Mazilescu, Gabriela Adameșteanu, Nina Cassian, Jacques Prevert, Vasile Voiculescu, Walt Withman, E.E.Cummings. Cuvântul își află adeseori sprijin în muzica aleasă cu pricepere pentru a creea atmosfera stărilor și unește pe Tartini – “Devil’s trill”, Rieu – “Nightingale serenade”, Vangelis – “Ask the mountains”, Wagner – “Tanhauser” ouverture și Zaz – “Eblouie par la nuit”. Alegerile sunt inspirate pentru a servi stările de iubire prin care trec oamenii indiferent de caracter sau chiar vârstă. Scenariul Simonei Popescu, ca și interpretarea, reușesc fascinant să arate de fapt dezordinea întrupării sentimentului de iubire în lume. Sensibilitatea și fina ironie însoțesc demonstrația fațetelor iubirii.
Cu abilitate actrița își ia drept parteneri direcți, spectatorii. Li se adresează venind în imediata apropiere a multora dintre ei. Spre final va susține și un dialog activ adresând întrebarea “Ce e iubirea ?” și solicită răspunsuri directe în fața unui microfon. Pe fundal se va proiecta și explicația din dicționar a cuvântului “dragoste”. Recitalul Simonei Popescu este într-adevăr o performanță și taie respirația spectatorilor, le reamintește de valoarea poeziei ce servește cultural sufletul oricui. Actrița și-a regizat singură recitalul, având doar sprijin în Cristi Niculescu – light & design și al gazdei, Mihaela Rădescu care a programat reprezentația ca omagiu adus  zilei de naștere a poetului Nichita Stănescu.
“Puseu de iubire” atenționează din nou, că tânăra generație deține talente de excepție, personalități cultivate care consideră teatrul drept un mesager cultural.




P.S. Amintim că în biografia artistică, Simona Popescu a realizat două roluri remarcabile. În 2006 a apărut alături de marea actriță Valeria Seciu în “Cum gândește Amy”, spectacol regizat de Cătălina Buzoianu la Teatrul Mic, ca în 2013 să uimească în personajul Anca din “Năpasta” la Teatrul Național “I.L.Caragiale” , în regia lui Radu Afrim (foto). Totuși și această actriță de talent, ca și alte câteva nume, nu au avut întodeauna șansa întâlnirii și cu alte mari proiecte teatrale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu