vineri, 31 august 2018

“ AMOR … AMAR” – TEATRELLI / CREART

AMUZAMENT CU FINEȚE PROVOCAT

         Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului București (CREART) din Piața Romană, deține și o sală de teatru elegantă, un club cu bar, numit “Teatrelli”. Repertoriul de la “Teatrelli” nu are nicio legătură cu “tradiția” și “creația de artă” pe care ar trebui să le finanțează primăria din bani publici; repertoriul este doar prilej de recompensă pentru unii artiști, majoritatea simpatizanți ai culorii politice a primăriei și se axează în genere pe comedii. 

         “Amor … amar” e piesa care aparține lui Pierre Sauvil, dramaturg cunoscut prin comediile bulevardiere concepute în special, pe tema adulterului; în numeroasele sale piese, dramaturgul întoarce pe față și pe dos, această temă. “Amor … amar” vrea să ilustreze criza sentimentală a două cupluri. Traducerea datorată lui Radu Beligan și Liviu Dorneanu servește, ferindu-se de vulgaritate, sensurile comice ale acțiunii, iar regizorul Mircea Cornișteanu realizează un spectacol amuzant într-o distribuție apreciabilă. 
        
 Decorul lui Ștefan Caragiu este funcțional prin construcție și aspect general, solicitărilor acțiunii. Costumele create inventiv de Liliana Cenean, colorează imaginea reprezentației. Mircea Cornișteanu își construiește vziunea regizorală în primul rând având drept mijloc teatral principal, actorili pe care îi îndrumă cu precizie în interpretarea personajelor și a relațiilor dintre ele. Excelent și surprinzător este Liviu Lucaci în rolul principal, Jerome, șomer de mai mulți ani care își dorește să fie pictor și trăiește “artistul” din banii câștigați de concubina sa, Rosalie, activă într-o corporație. Liviu Lucaci găsește cu expresivitate calea de a prezenta un bărbat plin de pretenții, îngâmfat care neagă necesitatea sentimentului de iubire, “activitatea” lui Jerome fiind cu mult umor subliniată de interpret. Piesa prinde consistență satirică cu țintă ambițiile de artist ale lui Jerome prin modul remarcabil în care Liviu Lucaci definește personajul. Monica Davidescu, specializată în roluri de comedie bulevardieră, este Rosalie. Actriță compune caracterizarea unei femei distinse, elegante, cu fițe și preocupări mutiple, dar nu întodeauna reușește să dea strălucire comică, substratului “amorului … amar”, existent în cuplul Rosalie – Jerome. 
        
 Marina și Antoine, sunt celălalt cuplu, ei vor provaca adulterul prin relația amoroasă a ei cu Jerome și a lui cu Rosalie. Cunoscută și apreciată pentru roluri dramatice, Simona Popescu este minunată în Marina, o femeie prostuță, naivă, “cercetător” la … “institutul de câini” și încrâncenată în a descoperi dragostea prin manifestări frivole. Actrița “trăiește” cu sinceritate credința Marinei în beneficiul adulterului, rezultatul fiind un umor savuros. Mircea Constantinescu interpretează personajul Antoine, admirabilă fiind caracterizarea acestui individ că ar fi mereu confuz în relații și intenții, lipsit de cunoașterea unor principii morale. Actorii reușesc să dezvolte o spumoasă comedie despre perceperea adulterului ca soluție pentru salvarea relației sentimentale a unui cuplu.
         “Amor … amar” intră în categoria spectacolelor banale, dar reușit concepute a stârni buna dispoziție căutată mereu de public pentru a se desprinde din realitatea … “amară” a vieții de zi cu zi. 

P.S. La Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucureșt în sala “Teatrelli”, Primăria Capitalei investește fonduri în scop …  cultural și educațional ( !!! ), în alte comedii bulevardiere, precum “Regele gloabelor”, “Căsătorie în trei”, “Plăcintă cu mere”, “Arsenic și dantelă” … Aceasta e viziunea culturală a celor de la primărie, distracție fără sensuri majore de satiră sau … “aniversări” cu fonduri de aproape un milion de euro, precum “Vlaicu Vodă” din Piața Constituției, dedicat cică, centenarului Marii Uniri, spectacol jalnic, lipsit de suport cultural, comentat pe acest blog. Artiștii nu au vină, câștigă niște bani și sunt aleși după preferințele, în principal ale finanțatorului pentru spectacole - unele mediocre sau penibile, altele, mai rare, reușite. Așa manevrează CREAT fondurile publice provenite din taxele plătite de cetățeni!
          

2 comentarii:

  1. sunt de argint de la Garman, m-am căsătorit acum 8 ani fără un copil, căutam cu disperare o soluție pentru că doctorul a spus că nu pot rămâne însărcinată, dar un prieten de-al meu m-a îndrumat către un jucător de vrăji numit Dr. White și i-a explicat problemele mele și mi-a promis că totul va fi bine cu mine în 12 zile, mi-a dat câteva instrucțiuni pe care le-am făcut perfect, am fost la spital pentru test și mi-au confirmat că sunt însărcinată cu o săptămână și acum am frumosul meu fiu și mai am o altă sarcină chiar acum, mulțumesc ție dr White, contactează-l pentru tot felul de soluții,

    1) dacă doriți să returnați Ex.
    2) dacă vrei vraja să rămâi însărcinată.
    3) dacă doriți să opriți avortul spontan.
    4) dacă vrei să fii iubit de cineva.
    5) vraja pentru a vindeca tot felul de boli sau boli.
    Si altii.
    el este cel mai bun și foarte adevărat. wightmagicmaster@gmail.com. WhatsApp: +17168691327

    RăspundețiȘtergere
  2. Soțul meu ne-a părăsit pe mine și pe copiii mei timp de peste 6 luni, toată speranța s-a pierdut. Am crezut că nu mă voi mai întâlni niciodată cu soțul meu pentru că m-a blocat pe toate rețelele de socializare pe care le puteam folosi pentru a ajunge la el. Acest lucru m-a lăsat trist și cu inima frântă până l-am întâlnit pe Dr. Dawn. Acum, i-am explicat totul și ea mi-a promis că totul va fi bine în 3 zile, spre surprinderea mea, soțul meu a sunat și a început să cerșească la 3 zile după vrajă, acum soțul meu s-a întors acasă și mă tratează foarte bine și noi trăiți fericiți împreună acum, contactați-o pentru ajutor:
    *dacă vrei celor dragi.
    *daca vrei sa ramai insarcinata.
    *dacă vrei să vindeci vreo boală.
    *dacă vrei o putere spirituală.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan.
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com {+2348032246310}

    RăspundețiȘtergere