VEȘNICA PRETENȚIE DE A FI ORIGINAL …
Proiectul colectiv
produs de GroundFloor Group la Fabrica de Pensule din Cluj a stârnit numeroase
dezbateri pornite și de la selecționerii pentru Premiile UNITER 2014 care îl
considerau drept “cel mai bun spectacol al stagiunii”. Au obțimut apoi, din partea
juriului final, Premiul pentru debut
Lucia Mărneanu - una din cele două interprete și Leta Popescu – unul
din cei doi regizori. Ciudată premiere când și "bodoki – halmenkata" cum se semnează cealaltă
interpretă, ca și Sinko Ferenc, celălalt regizor și autor al decorului, al
coregrafiei, al conceptului reprezentației, era evident că au depus același
efort creator în colectiv.
Spectacolul dura aproximativ o oră. Mai
mult de jumătate din timpul său, două persoane, ca niște adevărate sportive,
executau în paralel, diverse exerciții. Renunțau după un timp la costumul
sportiv, rămâneau în chiloți și executau exerciții cu mingi de fotbal. În
fundal, erau plasate două pișoare ca la un WC al bărbaților, ce vor deveni …
parteneri pentru un moment al persoanelor respective. Una dintre ele va
desprinde pișoarul și îl va purta ca o cască pe cap, etc. La vedere, cele două
persoane își vor lega apoi, sânii cu scoci și vor îmbrăca veșminte diferite.
Una dintre persoane sugera a fi bărbat, cealaltă o posibilă femeie. În fața
unor microfoane, așezate firește în paralel , vor susține în limba engleză
fiecare monologuri “filosofice” despre indentitatea sexuală. Se vroia a fi un accent satiric la adresa feminismului care masca de fapt, problemele
statutului femeii în raport cu bărbații. Totul era ambalat în muzică originală,
mai interveneau în scena finală și niște songuri, la baza interpretării fiind
însă, mișcarea corporală. Spectacolul era o făcătură cu pretenții de
originalitate, care mai amuza spre sfârșit pe unii spectatori când apărea
replica.
Intenții de a revoluționa convenția
teatrală există de când lumea. Majoritatea au eșuat. “Parallel” poate aminti,
de pildă, de Fernando Arrabal, personalitate suport a suprarealismului. Se
dorea “o experiență teatrală fără prejudecăți”, de “teatrul din cioburile
oglinzii” de prin anii ’60. Din păcate, efortul evident al celor două
interprete nu reușea să transmită convingător o provocare sau emoție. Nu comunica
nimic, reprezentația era pornită din dorința de a șoca prin efecte surpriză.
Cândva porcul era tăiat pe scenă din dorința de inovație teatrală, altădată
mirosurile deveneau mijloc teatral, acum … facem fitness teatral ca să purtăm
un pișoar pe cap. Sunt diverse încercări penibile de a ... revoluționa teatrul !
Premiile de debut rămân însă, nedrept
distribuite pentru că toată echipa a făcut eforturi mari să prezinte acest demers
novator jalnic. Între cele două interprete: Lucia Mărneanu și "bodoki -
halmenkata" nu existau diferențe, decât sub raportul înălțimii. Sârguincios
ambele executau mișcarea impusă de regie, trăiau chiar intens situațiile
absurde derulate în paralel.
“Parallel” nu dovedea consistență,
rigoare în intenția experimentului original. Unele din “inovațiile” folosite se
dovedeau și împrumuturi din alte
experimente apuse.
P.S.
SÂMBĂTĂ, 1 NOIEMBRIE În FNT au mai fost oferite
la secțiunea “Maeștri” spectacolele “IVANOV” ( pe scrierea lui Cehov,
spectacolul lui Andrei Șerban de la Teatrul “Bulandra”), “ANIVERSARE” (piesă de
Thomas Vinterberg și Mogens Rukov, regia Vlad Massaci, Teatrul “Nottara”),
alături de “MAZL – TOV AND JUSTICE FOR ALL” (text și regie Andrei Munteanu,
Teatrul Evreiesc de Stat), “CABARET” și
“HOP (și noi) în FNT” (premianții Galei Tânărului Actor , ultima ediție de la
Costinești) – spectacole comentate pe acest blog și “Cinci ore cu Mario”
(Unteatru)
DUMINICĂ, 2 NOIEMBRIE În ultima zi a FNT au fost prezentate la secțiunea
“Maeștri”, “CĂSĂTORIA” (piesa lui Gogol în regia lui Yuri Kordonsky, Teatrul
“Bulandra”), “REVIZORUL” (piesa lui Gogol în regia Horațiu Mălăele, Teatrul de
Comedie), alături de “RINOCERII” ( piesa lui Eugene Ionesco în regia lui Robert
Wilson, Teatrul Național “Marin Sorescu” din Craiova), “PARALLEL”, “MAZL – TOV
AND JUSTICE FOR ALL”, “ȘASE DIN 49” ( de Gyorgy Spiro, regia Alexandru Maftei,
Teatrul de Artă), “HOP (și noi) în FNT”
– spectacole comentate și “Cinci ore cu Mario” (Unteatru), “Acasă, în
miezul verii” (piesă de Tracy Letts, regia Claudiu Goga, Teatrul Național
“Vasile Alecsandri” din Iași).
stai jos, n-ai inteles
RăspundețiȘtergerestai jos, n-ai inteles
RăspundețiȘtergereSunt cu soțul meu de 7 ani fără copil, eu și soțul meu am încercat tot posibilul, dar nu am avut niciun rezultat, până când am întâlnit o prietenă de-a mea foarte bună care mi-a povestit despre Dr Dawn acuna și cum a ajutat-o, i-am explicat. totul la Dr Dawn acuna dupa ce am contactat-o pe Whatsapp, a promis ca ma ajuta, mi-a dat niste instructiuni pe care le-am facut perfect, spre surprinderea mea am ramas insarcinata la 2 saptamani dupa ce m-a ajutat si acum am un copil frumos acum, Toate mulțumită Dr. Dawn acuna, contactați-o pentru o soluție rapidă la problema dvs.
RăspundețiȘtergere*Daca vrei sa ramai insarcinata.
*Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
*Dacă vrei să vindeci vreo boală.
*Dacă vrei noroc în viața ta.
*Dacă doriți să opriți avortul spontan și altele,
: e-mail { dawnacuna314@gmail.com}
Whatsapp: +2348032246310