Cu toate că
distribuția cuprinde tineri actori apreciați în alte proiecte,
în “Liliom” parcă citeau la prima repetiție piesa lui Molnar Ferenc. Povestea
tragică de iubire dintre Liliom și Iulia marginalizați de o societate în care
banul dictează este tratată scenic ca într-o telenovelă minoră. Piesa scrisă în
1909 a provocat numeroase montări și ecranizări prin tematica sa majoră de a
sublinia că eșecurile în viață ale unor oameni, au de multe ori drept cauză societatea. Tânăra regizoare Kovacs Zsuzsanna s-a axat superficial
doar pe dragostea Iuliei, o servitoare pentru Liliom, “vedeta” caruselului unui
bâlci de mahala și uită de evoluția relației dintre cei doi, de semnificația
celorlalte personaje, uită și de sensurile finalului început pe cealaltă lume
după moartea lui Liliom.
Cum acțiunea cuprinde multiple planuri
de joc, decorul lui Cristian Stănoiu încearcă stabilirea lor prin patru panouri
și două practicabile, ușor manipulabile. Viu colorate, marcate trei dintre ele
de siluetele unui cuplu – mire și mireasă, plus un alt profil neutru, cu un
spațiu în care actorii își pot introduce chipul, panourile ar vrea să indice
lumea unui bâlci, cu kitsch-ul de rigoare. Costumele încearcă să sugereze epoca,
dar nu servesc tipologiei personajelor. Dezavantajează în special interpreții,
costumele și machiajul strident aplicate lui Liliom, patroanei caruselului și
fotografei. Panourile și practicabilele sunt manevrate mereu, obositor de
actori pentru a stabili căznit locurile acțiunii. Ideea în sine a decorului
putea fi interesantă pentru a ilustra bâlciul lumii lui Liliom, dar scenograful
nu a găsit o soluție de funcționalitate pentru decorul său și nici regia nu îi
folosește desenul siluetelor din panouri în jocul actorilor. Viziunea regizorală este
încărcată însă, de o serie de efecte teatrale fără motivare pentru situații și
replică. Amintim de pildă, momentul jafului planificat de prietenul lui Liliom,
cu rostirea exagerată a replicii “Cât e ceasul domnule?”. Regia plasează și
multe momente de tăcere ce nu transmit nimic privitorului, dar îngreunează
ritmul și așa dezlânat al reprezentației. Fără rost sunt și intervențiile
muzicale scurte, cu actori folosind fie o chitară, fie o muzicuță pentru câteva
acorduri muzicale inutile pentru a creea atmosferă reprezentației sau a puncta
situațiile. Conceptul regizoral este confuz construit și afectează
interpretarea actorilor care nu reușesc decât desene stângace ale personajelor.
Se remarcă înr-o scenă din debutul acțiunii
Sabrina Iaschevici și Corina Moise în dialogul Iuliei cu prietena sa; sunt
excelente actrițele prin prezentarea profilului celor două fete sărace,
visătoare la dragoste. Pe parcursul acțiunii și construcției conflictului,
actrițele nu beneficiază de îndrumare regizorală fermă, și personajele nu prind
însă, consistență. Sabrina Iaschevici nu reușește să dezvolte stările prin care
trece Iulia, iar Corina Moise să atenționeze asupra parvenirii fetișcanei de la
început. Strident machiat, cu unghiile vopsite, într-un costum în carouri,
Liliom e lipsit de farmecul cuceritor despre care se tot vorbește, iar Ionuț
Vișan nu reușește să impună stările bărbatului care de fapt, o
iubește pe Iulia, se bucură că va avea un copil, dar și-a pierdut slujba și are
nevoie de bani. Regia nu folosește calitățile acestui tânăr actor, dovedite pe
deplin în alte spectacole. Îndrăgostită de Liliom este și patroana caruselului
, dar înfățișarea și îndrumarea regizorală fac din ea o caricatură, o Cruella
în detrimentul apreciatei actrițe Florina Gleznea. Fără sens, în final, Florina
Gleznea va fi distribuită în Iulia la maturitate care serbează ziua fetiței ei
interpretată de Sabrina Iaschevici. Aceste actrițe de valoare nu reușesc însă,
o credibilă interpretare a momentului respectiv din final. Ca la estradă, Liviu
Pintileasa va fi în travesti fotografa, pe lângă alte roluri scurte, iar
actorul execută forțat intențiile regiei. Silviu Debu și Andrei Seușan trec și ei prin personaje-argument al
conflictului, cu timiditate, exteriori situațiilor. Păcat că toți actorii
puteau defini esența personajelor și să susțină relațiile dintre ele, dar nu au
avut sprijin în regie.
“Liliom” rămâne doat o lectură scenică
modestă lipsită de consistență și emoție.
sunt de argint de la Garman, m-am căsătorit acum 8 ani fără un copil, căutam cu disperare o soluție pentru că doctorul a spus că nu pot rămâne însărcinată, dar un prieten de-al meu m-a îndrumat către un jucător de vrăji numit Dr. White și i-a explicat problemele mele și mi-a promis că totul va fi bine cu mine în 12 zile, mi-a dat câteva instrucțiuni pe care le-am făcut perfect, am fost la spital pentru test și mi-au confirmat că sunt însărcinată cu o săptămână și acum am frumosul meu fiu și mai am o altă sarcină chiar acum, mulțumesc ție dr White, contactează-l pentru tot felul de soluții,
RăspundețiȘtergere1) dacă doriți să returnați Ex.
2) dacă vrei vraja să rămâi însărcinată.
3) dacă doriți să opriți avortul spontan.
4) dacă vrei să fii iubit de cineva.
5) vraja pentru a vindeca tot felul de boli sau boli.
Si altii.
el este cel mai bun și foarte adevărat. wightmagicmaster@gmail.com. WhatsApp: +17168691327